“Bijušie kolēģi” arvien nodrošinot Lembergam ietekmi Latvijas dzelzceļā, raksta portāls

Kura rokās īsti ir Latvijas tranzīta jomas groži? Viena no personām augstajos amatos ir Latvijas dzelzceļa (LDz) valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš, kura karjeras ceļi bieži vijušies cauri Aivara Lemberga pārvaldībā esošajiem uzņēmumiem jau kopš Latvijas kuģniecības laikiem.

Iespējams, tas nešķitīs nekas pārsteidzošs, jo Lembergs joprojām ir cieši saistīts ar tranzīta jomu Latvijā. Vienlaikus rodas jautājums, vai Bērziņa atrašanās LDz vadošajā amatā ir nejauša, raksta portāls focus.bb.lv.

 

Lai paplašinātu ietekmi tranzīta jomā, Lembergs savu kolēģi Bērziņu no Latvijas kuģniecības esot bīdījis uz LDz.

“Tas dzelzceļa nozarē visiem bija zināms,” sarunā ar portālu BNN apstiprinājis AS Baltijas Ekspresis valdes priekšsēdētājs Māris Bremze.

Tāpat vēl 2017.gadā LTV raidījums De Facto atgādināja, ka “tagadējo LDz prezidentu Edvīnu Bērziņu par uzņēmuma valdes locekli iecēla toreizējais satiksmes ministrs Uldis Augulis tieši “Rīdzenes sarunu” laikā – 2011.gada ziemā”.

Šobrīd Bērziņš ir arī gan Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) viceprezidents, gan Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) padomes loceklis. Tāpat arī Latvijas tranzītbiznesa asociācijas (LTBA) valdes loceklis, kur prezidents ir Lembergs.

Latvijā tā nav neierasta prakse, ka vieni un tie paši cilvēki darbojas gan vairāku uzņēmumu valdēs, gan elitārās biedrībās, kas spriež par nozares interesēm un ir nozaru rupors valdībā. Vienlaikus, visticamāk, izmantojot valsts administratīvos resursus, tie īsteno arī personīgās biznesa intereses, kļūstot par lobijiem noteiktiem lēmumiem. Saprotams, ka šāda apmēra biedrībā sevi pārstāv lielu uzņēmumu vadītāji, valdes locekļi, taču rodas jautājums par samērīgumu, kas skar uzņēmējdarbības vides konkurētspēju.

Jāatzīmē, ka, lai “atbalsts” būtu vēl lielāks, Bērziņš uz LDz meitasuzņēmuma valdi virzījis arī kriminālprocesos iesaistīto Verneru Lūsi.

Iniciatīva Verneru Lūsi ielikt Ldz loģistikā par valdes priekšsēdētāju nāca no Bērziņa puses – to es varu apliecināt,” pauž bijušais AS Pasažieru vilciens valdes loceklis un finanšu direktors.

Pirms “karjeras” LDz Lūsis strādāja Ventspils «karos» ierautajā uzņēmumā Latvijas kuģniecība, kur kopā ar Bērziņu pārstāvēja “Lemberga nometni”, cenšoties nepieļaut ar Lemberga ietekmi saistītu cilvēku nomaiņu Latvijas kuģniecībā, pērnā gada janvārī vēlreiz atzīmēja raidījums Nekā personīga (NP). Lūsis bijis Latvijas kuģniecības meitasuzņēmuma SIA LSC Shipmanagement valdes loceklis.

Lai gan ne tikai Lietuvas tiesībsargiem un LDz valdei bija zināms par Lūša aizturēšanu teju un tās iemesliem, uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Bērziņš neizrādīja acīmredzamu iesaisti, lai situāciju LDz meitasuzņēmumu valdēs mainītu.

Raidījums Nekā personīga pērn atgādināja, ka pēc aizturēšanas saistībā ar 48 miljonu lielu nodokļu nesamaksāšanu Polijai, Lūsis atstāja darbu LDz meitasuzņēmumā LDz loģistika.

«Tomēr smagā apsūdzība nav bijis viņam šķēršlis, lai kopumā paliktu LDz struktūrā – Lūsis joprojām turpina strādāt citā LDz meitasuzņēmumā LDz Cargo, par to ik mēnesi no valsts uzņēmuma saņemot algu 3 500 eiro apmērā. Tāpat neoficiāli avoti raidījumam vēstīja, ka uz Lūša palikšanu meitasuzņēmumā uzstājis Bērziņš, kuru ar Lūsi vieno kopīga darbošanās Ventspils tranzīta uzņēmumos.

Leave a Comment